duminică, 26 octombrie 2008

"mă bucur întru Domnul şi mă veselesc întru Dumnezeu, Mîntuitorul meu" - sfîntul mare mucenic Dimitrie din Tesalonic

colţişorul meu de rugăciune dedicat sfîntului mare mucenic Dimitrie. În amforă am ulei din locul în care s-au găsit sfintele sale moaşte, în cutia de lemn am o bucată de vată binemirositoare care a fost atinsă de cinstitele moaşte, în mijloc este fotografia în care se văd cinstitele sale moaşte, iar icoana am primit-o blagoslovenie de la sfînt, chiar în prima zi în care am mers să mă închin la racla lui.
Am mare dragoste şi evlavie faţă de sfîntul mare mucenic Dimitrie, izvorîtorul de mir, deoarece m-am bucurat de nenumărate ori de blagoslovenia şi de dragostea lui, în vremea în care am locuit în cetatea Tesalonicului. Şi vreau să mărturisesc un moment important din viaţa mea, care este legat de prezenţa acestui mare sfînt. După ce m-am închinat la racla sfîntului mare mucenic Dimitrie, m-am gîndit că grecii ăştia au aşa nişte racle frumoase, mari, împodobite cu pietre scumpe, dar nu înţeleg de ce nu au un mic orificiu, prin care să se vadă moaştele. Cu siguranţă, mi-am zis, nu cred că au moaşte şi de aceea nu vor să vedem că raclele sînt goale. Deh, mare necredincioasă sînt! Şi peste 2 zile prietena mea întru Hristos, prezbitera Alina a venit în vizită şi mi-a adus mai multe daruri. Printre aceste daruri era şi o fotografie cu racla sfîntului deschisă şi cu moaştele lui cinstite şi sfinte. Acesta a fost răspunsul sfîntului faţă de gîndurile mele rele. Şi am înţeles cît de plini de dragoste şi de întăritori de credinţă sînt sfinţii! De aceea, în fiecare an îi mulţumesc sfîntului mare mucenic Dimitrie că m-a blagoslovit cu bucurie şi cu prezenţa lui vie în viaţa mea lumească.
O, răbdătorule de chinuri al lui Hristos, izvorîtorul de mir, sfinte mare mucenice Dimitrie, această a noastră rugăciune, ce aducem ţie acum cu umilinţă, primeşte-o, şi de bolile sufleteşti şi trupeşti şi de vrăjmaşii cei văzuţi şi nevăzuţi, cu rugăciunile tale cele bineprimite către Dumnezeu, ne păzeşte, ca împreună cu tine în veacul ce va să fie, să cîntăm Lui: Aliluia!
Eufemia Toma





Biserica sfîntului mare mucenic Dimitrie, izvorîtorul de mir din Tesalonic




racla cu cinstitele moaşte ale sfîntului Dimitrie, izvorîtorul de mir



imagini din închisoarea aflată sub Biserica sfîntului Dimitrie



locul în care au fost descoperite cinstitele moaşte ale sfîntului mare mucenic Dimitrie

Sursă fotografii: arhiva personală

2 comentarii:

Ana spunea...

ooo,ce frumos! si aveti si cele 33 de lumanari de la Ierusalim,daca vad eu bine!

matuşka Eufemia spunea...

multumesc. draga mea intru Hristos Ana, luminarea este din Grecia, dar conteaza mai putin asta. important este sa ne cinstim sfintii atit cit putem. bucurie!