marți, 22 iulie 2008

proorocul Iezechiel

Proorocul Iezechiel (“Dumnezeu este puternic”) a fost fiul lui Buzi si preot la randul lui. A fost luat prizonier si dus la Babilon in timpul regatului lui Iehonia. In al cincilea an de captivitate, in jurul anilor 594 sau 593 i.Hr., a inceput sa prooroceasca. A proorocit aproape 28 de ani si se spune ca a fost omorat de tribul Gad, din cauza ca le reprosase membrilor acetui trib inchinarea la idoli. Cartea lui de proorocii, impartita in 48 de capitole, este clasificata ca fiind a treia intre cartile marilor profeti. Continutul cartii este bogat in imagini mistice, profetii minunate, viziuni si alegorii, dintre care cea mai cunoscuta este aceea a carului heruvimilor, descris in primul capitol (1 : 4-28); "Poarta aceasta va fi închisă, nu se va deschide şi nici un om nu va intra pe ea, căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi închisă. Cit priveşte pe rege, el se va aşeza acolo, ca să mănânce pâine înaintea Domnului; pe calea porţii va intra şi pe aceeaşi cale va ieşi"(44 : 1-3); «Astfel veţi şti că Eu sunt Domnul, când voi deschide mormintele voastre şi vă voi scoate pe voi, poporul Meu, din mormintele voastre. Şi voi pune în voi Duhul Meu şi veţi învia şi vă voi aşeza în ţara voastră şi veţi şti că Eu, Domnul, am zis aceasta şi am făcut, zice Domnul » (37 : 1-14). El a profetit, in egala masura, atat restaurarea regatului Israel, care la acea vreme era captiv, cat si invierea generala a intregii umanitati.
traducere după http://iconograms.org/

Niciun comentariu: